Här hittar du svar på vanliga frågor om appen, svar på frågor för återförsäljare och annonsörer.
Restaurangchansen erbjuder upp till 50% rabatt på restauranger, butiker och aktiviteter. Genom att samla dina favoriter på ett ställe kan du njuta mer av vardagen samtidigt som du sparar pengar.
Skapa ett konto genom att skriva in din e-postadress och välj ett lösenord med minst åtta tecken, innehållande minst en bokstav och en siffra.
Efter registreringen behöver du ange en aktiveringskod. Den hittar du i din orderbekräftelse (om du köpt via vår hemsida) eller i den folder du köpt från en förening.
Ja, om du har köpt ett familjemedlemskap. Som ägare av medlemskapet kan du skapa en familjeprofil genom att ange aktiveringskoden och välja ett familjenamn. Du kan sedan bjuda in familjemedlemmar att dela förmånerna med dig.
Det kan bero på att de redan är med i en annan familjeprofil och måste först lämna den för att kunna gå med i din familj. Medlemmarna måste även ha skapat ett konto i appen.
Du har möjlighet att aktivera din nuvarande plats för att hitta lokala erbjudanden snabbt. Du kan också välja att få aviseringar och skräddarsydda rekommendationer baserat på dina preferenser.
Om du inte har en aktiveringskod kan du fortfarande skapa ett konto och se alla erbjudanden. För att använda erbjudanden behöver du köpa en aktiveringskod.
Du kan köpa aktiveringskoder från närmaste förening som säljer Restaurangchansen. Du kan även köpa direkt från oss här.
Öppna appen och klicka på ”Profil” längst ner till höger. Klicka sedan på ”Aktiveringskoder” och välj den aktiveringskod du vill se över. Giltighetstiden står under respektive kod.
När du köper extrakuponger kan du återaktivera dina favoriterbjudanden en gång till med ditt nuvarande medlemskap. Observera att varje erbjudande kan förnyas endast en gång med extrakuponger. Efter köpet kommer du att få en aktiveringskod samt anvisningar i ett separat mail. För att använda extrakupongerna behöver du ha ett aktivt medlemskap och redan ha angett en aktiveringskod i appen.
Kontrollera din skräppost eller övriga mappar. Vissa brandväggar kan placera e-posten där. Det kan ibland ta en stund innan e-posten når fram.
Det kan bero på två saker. 1. Kontrollera att du har angett rätt e-postadress som du registrerade hos oss. Om du skriver fel adress kan vår server inte hitta din e-post. 2. Se i skräpposten eller övrig post då e-posten med ditt nya lösenord kan hamna där.
Aktiveringskoden ska ha 15 tecken och kan innehålla både siffror och små bokstäver. Var noga med att se till att ”O” är ett ”O” och inte en nolla, och att ett rakt streck i koden är ett litet ”L” och inte en ”1”.
Kontrollera din internetuppkoppling och se till att du har den senaste uppdateringen av vår app. Prova att starta om appen och försök igen. Ibland ansluter mobilen till en dålig wifi, och i så fall kan du testa att stänga av wifi och använda mobilt nätverk.
Se till att användaren du loggat in med är kopplad till en aktiveringskod. Om användaren inte är det kommer du inte att se några kuponger.
Om inget av detta hjälper, maila oss på [email protected]. Vi försöker att alltid svara inom 24 timmar.
Nej, återförsäljare har möjlighet att sälja med full returrätt, vilket innebär noll ekonomiskt risktagande.
Ja, vi rekommenderar att sälja via faktura eftersom det ger längre tid för försäljning och bättre chans att uppnå försäljningsmålen.
Det beror på om ni väljer öppen försäljning (5 veckor) eller fakturaförsäljning (längre bestämd tidsperiod enligt överenskommelse).
Om ni väljer att sälja via öppen försäljning ingår full returrätt. För att ni ska få ut det mesta som återförsäljare, rekommenderar vi att sälja via faktura. Detta ger en längre försäljningstid och bättre chans att uppnå försäljningsmålen.
Restaurangchansen har över 274,000 användare och växer snabbt. Genom att bli en del av oss får ditt företag bred exponering och ökad igenkänning bland våra medlemmar.
Genom att erbjuda attraktiva erbjudanden på vår plattform kan ni locka och behålla nya lojala kunder som aktivt söker efter spännande erbjudanden.
Vi har en mångfaldig kundbas som gör det möjligt för annonsörer att nå ut till olika målgrupper med olika intressen. Vår gemenskap lockar en mångfald av individer och intressen.
Genom att vara med i vår app stödjer du de föreningar som tjänar pengar genom att sälja våra medlemskap (som innehåller dina erbjudanden). För varje försäljning får föreningarna 50% av intäkterna.
Ja, det är helt kostnadsfritt. Ditt företag får synlighet och ökad försäljning samtidigt som du stödjer det svenska föreningslivet.
Du får ökad exponering, nya lojala kunder, ökad försäljning och stärkt trovärdighet genom att vara en del av vårt nätverk. Dessutom stödjer du det svenska föreningslivet. Win-win!