Restaurangchansens app är en levande produkt där det kontinuerligt tillkommer nya restauranger, butiker och företag. Observera att erbjudanden kan ändras eller upphöra under giltighetsperioden. Restaurangchansen reserverar sig för eventuella tryckfel samt om verksamheter upphör eller ändrar karaktär.
Alla priser anges inklusive moms. I kundvagnen kan du se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor specificeras i kundvagnen beroende på valt betalningssätt. Prisändringar kan ske utan förvarning, men det pris som gäller vid beställningstillfället är det som kunden accepterar.
Digitala produkter levereras direkt via e-post efter godkänt köp.
Din ångerrätt (ångerfrist) gäller i 14 dagar från mottagandet av varan. För att ångra ditt köp måste du skriftligen meddela oss till
i[email protected] och tydligt ange att du vill utnyttja din ångerrätt. Du har inte ångerrätt om ett erbjudande i appen har aktiverats eller använts.
När du utnyttjar din ångerrätt ska du meddela oss den aktiveringskod du mottagit. Återbetalning sker snarast, dock senast inom 30 dagar från den dag då vi mottagit ditt meddelande om att du ångrat dig.
Aktiverade erbjudanden visas vid beställning och köp innan betalning. Erbjudandena kan inte omförhandlas eller bytas mot kontanter och kan inte heller kombineras med andra erbjudanden.
Om ett företag nekar att ta emot en kupong från Restaurangchansen är det viktigt att du omedelbart kontaktar oss via e-post på
[email protected]. Vi kommer att vidta åtgärder mot det aktuella företaget för att lösa situationen.
Vi reserverar oss dock för att inte kunna erbjuda återbetalning till kunden i dessa fall.
Restaurangchansen ansvarar inte för kvaliteten på maten, produkterna eller tjänsterna som köps via våra erbjudanden. Ansvar för kvalitet, säkerhet och uppfyllande av avtalade villkor ligger helt och hållet hos det företag som erbjuder tjänsten eller produkten.
Kunden ansvarar för att hålla sina inloggningsuppgifter och aktiveringskoder säkra. Vid köp av ett standardmedlemskap får endast en användare aktivera erbjudanden, medan ett familjemedlemskap tillåter upp till fyra användare. Missbruk eller delning av aktiveringskoder utanför dessa ramar är inte tillåtet och kan leda till att kontot stängs av utan återbetalning.
Restaurangchansen förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa köpvillkor. Eventuella ändringar meddelas på hemsidan och träder i kraft vid publicering. Prisändringar kan också ske utan förvarning.
Restaurangchansen är inte ansvarig för förseningar eller uteblivna leveranser som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll, såsom naturkatastrofer, krig, strejker, pandemier eller andra händelser som klassificeras som force majeure.
När du lägger en beställning hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har rätt att begära information om vilka uppgifter vi har registrerat om dig och få dem rättade eller raderade om de är felaktiga eller irrelevanta. För att göra detta, kontakta oss via e-post på [email protected].
Vid reklamation eller frågor, vänligen kontakta vår kundtjänst via e-post på [email protected]. Vi strävar efter att behandla reklamationer inom 14 dagar efter att ärendet har inkommit till oss.
Vid en eventuell tvist hänvisar vi till Konsumentverket och Distansavtalslagen. Du kan även besöka EU gemensamma tvistlösningssida.